Tisdag

Publicerat i: Mitt år i USA
Igår gick jag till min lektion och vi lärde oss massa nice. Vissa saker (de mesta faktiskt) min lärare säger får man antingen en "aha"-känsla eller så bara man allmänt känner att det makes sense. Han är grym på att förklara och sådär allmänt bra på att välja vad han ska prata om.
 
Efter lektionen gick jag till skolsköterskan (för typ hundraelfte gången denna terminen...) för jag hade pink eye och det ville inte försvinna. Hon skrev ut antibiotika fast i ögondroppar ist denna gången. Kul! Men men, hon skrev även en lapp om att jag inte ska gå till skolan idag (onsdag) eftersom jag kan va smittsam. 
 
Men Fanny hade ju inget van så hon fick va med mig ändå och Konstantin har väl egentligen inget val heller ;) Förhoppningsvis så kommer dom inte behöva få det oxå... Vi drog iaf till Hillsdale och CPK efter min lektion. Niiiice! Det va så himla nice att se K igen efter nästan tre veckor, usch usch.
 
Efter K behövde åka hem igen åkte jag och Fanny på en grocery shopping trip. Vi köpte kött och gjorde lite fancy dinner eftersom familjen inte skulle va hemma.
 
Sen försökte vi göra popcorn, gick sådär... Fick kalla på hjälp från Anton haha. Men till slut så! Vi tittade på Two Night Stand och hade det gött.