Tisdag 24 januari : Shopping & en kväll i Waikiki.
1. Startade dagen med att gå till ett bageri vi har precis där vi bor. Riktigt gott!          2. Sen åkte vi mot shoppingcentret. Åkte förbi Lexis lägenhet, helt okej.          3. Hehe bra pris på lyften.

1. Köpte bikini! Igen hehe.          2. Ala Moana.            3. Riktigt nice driver som gav oss massa tips och vi har även chattat lite om mer tips nu efter, alltid kul att lära känna nytt folk!

1. Såg en amazing regnbåge, älskar dom!        2. Vi bor precis vid det kända "Rainbow drive-in". Va ju passande denna dagen.            3. Älskar verkligen the view, så kul med berg överallt. Inte van vid det.

1. Fota regnbågen ofc.         2. Här bodde vi. På tredje våningen.            3. Hehe usch.

På kvällen gjorde vi oss i ordning och gick ner till Waikiki, ca 20-30 min walk. Mysigt och lite sketchy.

1. Vi letade efter ställe att käka men vi gav upp och gick till CPK haha. Go mat och härlig service. Hade en servitris från Australien, kan ju va den bästa dialekten ever.           2-3. Sen gick vi runt lite i Waikiki.

Och satte oss på stranden och hade det gött.

Onsdag 25 januari : Kualoa Ranch, stranden *2 & Mai Tai.
På onsdagen gick vi upp tidigt för att åka iväg på stort äventyr! Vi hade bokat en tour på Kualoa ranch dagen innan, SÅ TAGGADE! Vi tog en Lyft till ett hotell där vi skulle bli upphämtade och sen åkte vi vidare till andra sidan ön.

Så himla fint. Blir lika amazed varje gång. Vi blev välkomnade med sång och ukulele hehe, sjukt awkward. Men men.

Vi kom dit några timmar innan vår tour men hon va snäll och kollade om det fanns plats på touren innan, vid 9 ist för typ 10:30, och det gjorde det! Så jag köpte kaffe, älskar Kona kaffet! och sen "checkade vi in" och läste på lite om touren osv.

Kollade även på vart på ön vi skulle va. En annan valley än där movie touren va, så jag fick se lite annat. Kul!

Så bar det iväg!

Vi hade amazing view av typ allt haha. I bild 1 ser ni ön "Chinaman's hat" (Mokolii island) och på bild 2 är det två av typ 44.000 gudar dom har här. Guiden sa att dom har typ en gud för varje familj så dom bara kom på ett nummer av hur många gudar det finns. Intressant och flummig "fakta".

Vi åkte uppåt och såg nån fish pond, sjukt stor sådan (bild 1). Den hade vart med i massa filmer och tvserier. B.la. Pirates of the Caribbean.

Ärliiiiiiigt

1. Här berättade on att dom precis filmat klart en film som hade kodnamnet "Jaguar", vår guide fick inte berätta namnet på filmen men lätt oss gissa och sa när vi gissat rätt haha. Så detta kmr alltså va med i den nya filmen "Jumanji".              2-3. Sen kom vi till detta!!!!! SÅ COOLT! Här bodde alltså den första human made dinousarien i filmen Jurassic World.

Kolla!!!

T.o.m. scratch marksen är där!!!!!!!!

Sen åkte vi vidare på touren och såg fin natur och även bäcken som är med i Jurassic World (där dom hittar the tracker).

Det va ju inte en film-tour men det stod att man skulle få se lite olika grejer och asså JAA! Här är en sak, lol, från en film med kodnamnet "Titan" - den nya filmen KONG (Skull island). Förra gången jag va här och åkte på Movie Touren såg jag ju dödskallen som var med i filmen, och nu har jag även sett en helikopter som ska va med. Love it!!

Åkte vidare på vår bumpy ride, man fick verkligen hålla i sig ibland haha. Och akta sig för grenar och äckliga gräshoppor eller nåt som hoppade in i bilen. Gross.

När vi kom upp till toppen stannade hon bilen och vi skulle gå på en "hike". Lol, hon sa att det skulle ta ca 7 min upp men efter typ 3 min va vi uppe. Det va en muddy ocj slippery stig men jaa, inte direkt en hike.

Men wow! Igen, vilka amazing views!!

Hehe ofc

Lol

Här blev det verkligen värt namnet på touren "Jungle expedition"

Kom tillbaks ner till bilen och läste lite info innan vi åkte vidare.

När vi nästan var tillbaka vid starten såg vi coola träd och lite annat, vi fick lära oss massa om Hawaiian historia oxå men namnen är bara för sjuka och jaa, jag är ju mer excited över film-infon så det blir den ni får här haha.

Nä vi var klara så frågade vi vart den närmaste stranden var och den var bara precis över gatan så vi gick dit och satte oss för att vänta på vår buss som gick hem typ 2hrs senare.

1. Såhär visar jag folk hur dom ska ta bilder hahah.         2-3. Photo session

Som sagt....

Även photo session med Amanda i trädet haha. China mans hat på huvudet, ofc.

Vid 13 gick vår buss hemåt och då hade vädret blivit sämre, vi hade t.o.m regn på bussen på väg tillbaka till Waikiki.

Men det såg ju oxå coolt ut!

Vi blev droppade vid hotellet som låg närmast beachen och hittade en spot där vi kunde knö oss ner.

Helt okej liv.

1-2. Till lunch blev det acai bowls på Jamba Juice innan vi drog oss hem till lägenheten.        3. Opsi, bränt mig lite visst.

1. Fin bränna.....          2-3. På kvällen gjorde vi oss i ordning för att åka ner till Waikiki igen och gå ut och ta en drink.

Vi gick och satte oss på Mai Tai efter att gått runt och letat efter nåt bra ställe som faktiskt hade lite yngre folk, men detta stället hade grymma reviews så vi körde på det.

Vi hade käkat hemma så det blev drinkar, sjukt goa!

Och såklart en liten (as-mastig) choklad-efterrätt. Mai Tai låg alltså på stranden så vi lyssnade på vågorna och live-musiken medan vi drack goda drinkar och njöt av livet.

1-2. Vi gick på mission för att hitta en toa men hittade en nice spegel så det fick ju såklart bli lite bilder där med innan vi Lyftade (typ Uber) oss hem.             3. Väl hemma satte vi oss i sängen och tittade på Vänner och käkade massa gött.

Sjukt bra dagar!! Nu har vi tagit oss upp från Waikiki till en familj som bor grannar med Fryers, familjen jag bodde hos förra veckan. Kul att va tbx här!