Torsdag 12 januari : Bytt sovplats & stranden!
 
1-2. Så det är alltså här som jag bodde dom första nätterna på Hawaii och även förra gången jag va här. En ö i en ö basically. Precis vid Pearl Harbor.           3. Även familjen Bubash fick en Tack-choklad.
 
1-2. Men wow!!          3. Utflykt!
 
Älskar verkligen denna fina familj (+ pappa Will som var på jobbet)
 
Detta är Ford Island, typ fint. 
 
Crystal och barnen skjutsade mig till nästa familj som jag ska bo hos i en vecka - the Fryers! Det va den familjen Natalie "hittade" och som vi bodde hos förra gången. Även här va det himla nice att få träffa alla lovely människor igen! Nu hade dom ju massa saker att visa eftersom jag vart borta ett helt år.
 
1. Okejdå.         2. Abraham & Pricilla, dom yngsta barnen här.         3. Efter dom pluggat klart (home schooling) så åkte vi till stranden.
 
Det va lite molnigt först, men ändå typ 27 grader så det va okej.
 
Först gick vi runt och tog kort men sen blev det så svettigt att jag hoppade i.
 
Vi va vid typ pooler så även fast vågorna va huuuge så va det lugnt där vi va, väldigt skönt.
 
Åh!
 
Mamma Damaris tog lite kort. Så lycklig att va tbx med alla dom här barnen!
 
Så lycklig i allmänhet faktiskt!
 
Kolla bara liksom!! Och fortfarande ca 25 grader haha
 
När vi kom hem blev det middag och Snapchat.
 
 
Fredag 13 januari : Hike!
 
Idag så hade vi bestämt att vi skulle börja dagen med en hike, mhm, japp. Så upp vid 7 och sen gick vi till berget vi skulle upp för.
 
Det va tungt när solen lyste på oss men det va skugga rätt mkt tack o lov. Vi hikeade med en familj som bor grannar med Fryers, som jag och Amanda kommer att bo hos i några nätter sen.
 
Kolla!!
 
Gjorde ju denne hikean förra året så det va kul att göra den igen. 
 
Whoop whoop en äckligt svettig Emilia.
 
Men verkligen så himla fint! Och det tog bara ca 45 min upp så det va lagom haha.
 
1. Pricilla matchade "pill boxen"          2. Och Jacob va faktiskt med på en bild, yay!      3. Och Emma, i den andra familjen, hängde mkt med mig. Kul med ännu mer nytt folk!
 
Haha galna ungar på väg ner. Som om det inte va jobbigt nog att bara göra hiken liksom.
 
1. Trött och varm Emilia innan en härlig dusch.         2-3. Vi gjorde ett försök till musubis till lunch haha. Gott va det iaf!
 
1-2. Sen spelade vi ett spel som t.o.m jag tyckte va kul.           3. Fick "lite" myggbett när vi klättrade i det där trädet...
 
Och nu har jag suttit i mitt rum och vilat och gått igenom bilder, och några gånger varje kvart kommer den här krabaten in och kollat läget och försöker slippa göra skolarbetet.
 
Tur för honom att han är så söt då!
 
Haha som sagt, två terrorbarn.
 
Åkte på en konferens nere i Honolulu! RIKTIGT BRA! Hade sjuka notes efter det, galet långa anteckningar haha. 
 
1-2. Väldigt bra snubbe med bra tips.                 3. Hahaha Josh va sjukt elak i bilen på väg hem. Vi prataded via Google Translate och han sa detta. 
 
Sen så varnade ju Damaris honom med sin flipflop när vi kom hem så det kändes okej ;) Hahah!