Måndag
I måndags så blev det jobb. Denna veckan var det faktiskt en helt vanlig jobbvecka.
 
1. Dom är bäst <3             2. Degade med kaffe i handen hehe.        3. Hade magisk utsikt på förskolan.
 
Frukt med sista barnet och sen kaffe direkt när jag kom hem.
 
Sen gjorde jag ett test som var för utbildningen jag sökt. Usch, massa jobbiga frågor. Men men, får la se hur det gick!
 
Letade inspo och så till midsommar. Men får nog bli nåt jag redan har hemma tror jag.
 
1. Jaha! Didn't know. Men kommer fortsätta skylla på det när barnen frågar.          2-3. Men asså GULD.
 
 
Tisdag
Mood:        1. Morgon.             2. Kaffe innan lunch.          3. Lunchrast
 
1. Så bra!            2. Heheh brukar inte lik vara döda?           3. Fick riktigt fin frisyr av mina barn.
 
Åkte in till stan för att käka lite med Sisi. Sushi ofc. Mmmm
 
Sen hämtade jag ut paket med grejer jag beställt från varuhus1. Mkt nödvändiga saker hehe. Sugrörsglasögon, LP-underlägg, fryspenna och frystejp. Och lite annat oxå.
 
1. Såååå fin        2. Yay juni!           3. Hehe japp.
 
 
Onsdag
1. Skön lugnt stund.           2-3. Komma hem till detta vädret va ju ok.
 
1. Skönt att se att Einar använder sin studentpresent!          2. Redo för midsommar.         3. Kan ju va en av de snyggaste postersarna jag sett.
 
På kvällen kom mormor & farmor över för att titta på avsnitt 2 av Downton Abbey. Jag hade beställt två små söta saker från varuhus1 till dom, så himla kul att ge presenter haha. Kmr bli fattig pga det.
 
 
 
Torsdag
1. Bror och jag kollade youtube-videos på spelen vi spelade när vi va små. Åh så mkt minnen!          2. Hehe ja.           3. Assååååå HUR BRA
 
Målade lite på jobbet och sen kom jag hem till härlig sol.
 
1. När hon glömmer mig...            2. Asså sjukaste flisan jag hade.            3. Nu finns mormors bok i PK! Gå och köööööp
 
Beställde lite grejer från Lagerhaus rea (och lite annat). Niiice
 
Vi va hundvakter för grannens hund Chicco så han kom över och hängde med oss!
 
 
Fredag
På fredagen satte jag på mig en blus ist för mina gamla tråkiga kläder jag brukar ha på jobbet. Barnen kom direkt med kommentarer och sa att det såg ut som att jag skulle gifta mig eller att jag skulle på begravning. Haha!
 
Jobb..
 
Hundvakt part 2. Hunden tar över
 
1. <333333 Åh älskar allt religion-snack i SKAM.             2. Och wow, vill ha!             3. Eventuellt lite sant...
 
När man märker att Snapchat-filtren funkar på näsan. 
 
Film och foto av min finaste tavla <3
 
 
Lördag
På lördagen åkte jag in till stan för att gå på Alingsås älskade Potatisfestival! Sjukt mkt folk i stan och galet bra väder!!
 
Vi gick runt och kollade på alla stånd på torget, loppisarna på gårdar och även Alléloppisen. Sen tog vi ett break på Espresso House.
 
Efter det kom Josefine & Einar så då tog vi ett till varv på torget! Jag hade även innan jag mötte upp Rebecka vart och köpt tallrikar av en tjej. Kan bli nice som uppläggningsfat osv. 100kr för allt, billigt är bra!
 
Och sen gick vi hem til Rebecka och satte oss i bikini för att ta en paus från värmen. Skönt!
 
Sen drog vi på oss andra kläder och mötte upp Elvirisen för ännu ett varv på torget haha. Så mkt som jag gjort Potatisfestivalen i år har aldrig hänt innan..
 
1-2. Cooola är vi.        3. Yay
 
På kvällen va det konserter i parken. Inte min musikstil men ändå kul!
 
Det va även Runemarks som va med och spelade så det va ju lite kul!
 
 
Söndag
På söndagen gjorde jag mig i ordning, med lite Snap på morgonen ofc.
 
För sen åkte jag, pappa & Ludvig in till Maxi för att handla grejer till middagen vi skulle ha för mamma och farmor.
 
Jag hade hittat lite olika grejer på Pinterest som vi testade, eller ja vi fick improvisera en del oxå. Men det blev riktigt bra!
 
Dom va nöjda iaf! Förrätt: baguett med mosad avocado, tomat, mozzarella och lite salt & peppar. Yum!
 
Till huvudrätt blev det grillat á la pappa. Kyckling, tomat och champinjoner på spett med klyftpotatis och baconlindade sparris till. Mmmmmmm
 
Kolla ba liksom!!
 
Till efterrätt serverade vi en chokladskål (som faktistk höll!) med frukter och glass i. Vi körde på jordgubbar, hallon och blåbär. Blev stört gott!
 
Dagen avslutades med att vi satt och pratade i soffan vilket betyder att farmor pillar mig i håret. Love life.