Måndag
Veckan började med att jag hade min egna klass (2an) och även fast jag haft alla barn innan var jag pedagogisk och skrev mitt namn på tavlan. Käkade även en väldigt typisk "fröken äter i skolmatsalen-lunch" ( = minst hälften grönt).
 
Tittade på SKAM med bästa nåldynan ever och sen åkte jag in till stan för att shoppa lite med farmor!
 
Vi fikade på Coffee House och fortsatte sen shoppingen. 
 
1. Köpte min första inredningstidning nu när jag faktiskt har ett eget hem att inreda (!!!!!!!).            2. Roliga grejer från Rusta: pedalhink, skohorn & ett duschdraperi. Sånna där saker man behöver drygt två månder innan man flyttar in hehe.          3. Blev en del shopping på ÖoB oxå: rosa asmysig filt, tidningen, fina hjärt-tallrikar, brödkorg och saxar.
 
1. Hittade även en del kul på Jysk: Snygg klocka för bara 20kr, fina ljus, tavla, notepad-grej & plastblad.            2. Köpte även en mini-plastblomma.               3. Sen köpte jag en god lakritskola på Tant Augustas.
 
1. Sista (och dyraste) stoppet blev Balders Hage. Där måste man ju alltid köpa nåt liksom... Hittade en jättefin röd lampa (på rea!) som kommer passa perf i mitt - framtida - röda kök! Köpte även ett litet mindre durkslag-grejs och en fin Coca Cola-burk jag kollat på ett tag.         2. Hittade en fin liten marmor-skärbräda/bricka och äntligen plåster-burken jag letat efter. Den kommer passa bra till mina burkar jag redan har (bild 3 - även fast det inte är samma typsnitt, pappa du hade rätt...).
 
KOOOOOLLA! Asså love it. Kommer nog dock ha baksidan fram haha. Får se vart den ska stå sen. Kmr som ni märker ha lite samma stil som hemma här med rött Coca Cola-kök!
 
1. Hittade detta fiiiiiina tidningsstället på Balders Hage, men det köpte jag faktiskt inte med mig så känner nån att dom skulle vilja ge det till mig så skulle det va helt okej!            2. Köpte en klubba på Flying Tiger (TGR) oxå. Den kommer få stå prydnad i köket.             3. Hehe nu vet ni hur köket kommer se ut men vilket färg tror ni badrummet kommer bli? Och ja, klart man måste ha teman i varje rum. Duuh.
 
 
Tisdag
1. Fin bränna Emilia...         2. På jobbet får jag träna mycket på att inte få panik när man inte får som man vill. Sjukt bra för mitt kontrollbehov och OCD haha. Gissa vilket jag skrev och vad barnen "skrev".             3. Fina skogar vi har nära oss asså. Men jag kommer inte va i dom mer för det :))) 
 
Mamma smsade bild på ett bord som kommit in på Ebbes hörna som ligger precis vid hennes jobb. Äntligen typ ett sånt jag letat efter! Och asbilligt! Yaay. Ska köpa lite färg eftersom benen behövs måla om men så himla gött med iläggsskiva oxå. 
 
När jag kom hem tittade jag på Fifty Shades Darker. Inte alls som ettan asså, mycket mer fokus på hur vrickat förflutet Christian har. Helt okej film! SPOILER I NÄSTA BILD
 
Detta va nog ändå det bästa. Älskar att hon ba "Varför [vill du gifta dig med mig???]?"
 
1. Älskar att TBBT alltid har matchat kläderna. Alltid så färglatt!            2. Detta sängbord kommer finnas i min lägenhet! Yay!            3. Denna hyllan önskar jag kommer finnas i min lägenhet.
 
 
Onsdag
1. Hahahah "hella". Men true that!               2-3. Sjukt fint väder på väg till jobbet och när man kommer fram är det grööööt till frukost. Mums.
 
1. Läste bästa boken på jobbet. "Kärlek känner inga gränser" <333             2-3. Letade grejer till.....guess what....japp min lägenhet som är det tänker på ca 24/7.
 
1-2. Snygga SKAM-människor.            3. Jag. 
 
1-2. Tittade på den helt underbara filmen "The Fundamentals of Caring". SE DEN!          3. Sjukt taggad tjej.
 
 
Torsdag
På torsdagen va pappa snäll och åkte med mig och hämtade/köpte en teak-skänk på Blocket. Den är verkligen helt perfekt!!! Så värt en resa till Borås, speciellt när far kör.
 
1-2. Roooooadtrip till Borås.             3. Hörde även av mig angående detta (som jag ska hämta imorgon onsdag 31/5).
 
1-2. Åkte hem och började planera hur jag ska dekorera byrån haha.              3. Future husband om du läser detta så är det här ett hett tips. Kommer inte säga nej. 
 
Efter vår Borås-tripp grillade vi pizza innan jag åkte in till Alingsås för att sen åka med mina vänner på kalas för en annan vän.
 
Så himla mysigt!
 
Att man har fina vänner och att man matchade Snap-filtret.
 
Som sagt, babeeees.
 
 
Fredag
På fredagen så njöt vi av helt amazing väder.
 
Mamma doppade sig och jag doppade iaf fötterna..
 
När vi kom tillbaks hem körde vi vattenslangen istället haha. Sjukt kallt men väldigt gött!
 
Efter några timmar i solen åkte jag och mamma till Nolbygård för att titta.
 
Hittade lite allt möjligt fint men kom faktiskt hem tomhänta (hör och häpna - köpte inget till lägenheten!).
 
1. Om någon vill köpa en stor kaktus till mig som inflyttningspresent så vore jag evigt tacksam <3            2. Fin design "Dela en iskall Coca Cola i Göteborg". Bra placering på "i"..........
 
En till sak jag önskar mig. Denna braiga budget-bok. Kan finnas på Åhlens men annars finns den online. Please and thank you.
 
 
Lördag
1. Hehe.         2-3. I lördags åkte jag, mamma, pappa och farmor till Tjolöholms slott för att gå på farmor present. Vi skulle gå en guidad visning på slottet, vidningen kallades just "Dräkter på Downton".
 
Så himla fint! Orkar inte skriva under alla bilder men vill ändå visa så here we go:
 
Efter en rolig och intressant visning av slottets insida gick vi ut och WOW!
 
Älskar't!!
 
Det blev ju inte värre av att det var en helt amazing dag med sjukt blå himmel och grymt bra väder.
 
Så himla fina miljöer <3
 
Efter vi gått runt där en stund tog vi oss bort till Storstugan där vi skulle äta en trerätters lunch.
 
Förrätten va riktigt fin och god.
 
 
Och "godheten" fortsatte. Mmmmmmm
 
Farmor beställe äpplemust och designen på etiketten va verkligen cool.
 
När vi ätit upp tog vi en sväng in i kyrkan innan vi åkte vidare till.....
 
....Mariedals lanthandel som jag sett så mycket om på facebook.
 
Det va hur mysigt som helst!
 
Älskade hur dom satt upp allt oxå hehe. Köpte dock inget och det kändes faktiskt rätt skönt.
 
Efter det åkte vi till IKEA och där blev det visst lite mer shopping.... Köpte ett diskställ, servettet, hängare, ljusfat, påsklämmor, potatisskalare, skalkniv, toalettborste, duschringar och grytunderlägg. Allt för ca 240kr.
 
Efter IKEA droppade dom mig centralt för jag skulle möta upp Lauren! Hon är här som au pair från Minnesota. Väldigt kul att prata engelska och lära känna nytt folk. Vi satte oss på The Barn efter lite shopping (hehe...). Båda beställde in två sides som va grymt goda. Väldigt mysigt - och hipster - ställe.
 
För att njuta av dom sista soltimmarna satte vi oss uppe vid konstmuseet där solen fortfarande värmde vid kl.22.
 
Innan vi drog oss hemåt köpte vi glass och Lauren föll helt för min favvo-glass = polka! BRA DAG!
 
 
Söndag
I söndags var det mors dag och vi gav mamma (och pappa gav farmor) en trerätters middag som vi ska ha någon dag snart. Myyysigt!
 
Tittade på soffor innan vi åkte iväg på lunch hos Mike & Ping. Riktigt gott och mysigt!
 
Efter vi fikat där åkte vi in till Alingsås där det va dags för balen. Tänk att det är hela fyra år sen man gick där...
 
Kände ju fakiskt lite folk iår med. Josefines lillebror gick.
 
 
Och även lite kyrkfolk! Men att titta på alla fina klänningar och frisyrer är nog ändå det bästa.
 
Även bästa Einar gick. Fiiiiiin han va!!! Stolta var vi asså!
 
1. Efter balen gick vi till Donken och köpte glass och pommes. Så galet gott!             2. Nu kan man äntligen köpa mormors bok igen!!           3. Fint det är nu med allt det gröna.
 
Här är grejerna jag köpte på lördagen i Göteborg. Ett ljusfat, en bestickshållare, ett decilitermått, en påse lakrits och en sticka där man får reda på hur man omvandlar till b la cups.