Måndag
Efter jag droppat Lexi på flygplatsen och sovit lite till blev det Game of Thrones med far. Åh vad man saknat det!
 
Köpte ju en klänning när jag och Lexi va i Gbg, here it is! Det blir nog den på bröllopet i september.
 
Snaaaapchat och blogg.
 
1-2. När man verkligen vill ses            3. KOLLA! Hur grym är jag though.
 
 
Tisdag
Åh vad jag älskar morgonar... Åkte in till Elvira och hängde med hennes hundar (och henne hehe).
 
Vi tog en trip till Rusta, ÖoB & Jysk. Köpte träningsmatta och pilatesboll så jag ska kunna träna lite nu även fast min idiotiska ländrygg inte vill bli bättre. Vi köpte även "lite" kakor <33
 
Efter vår shoppingtrip åkte vi tillbaks till Elvira och satt och käkade kakor, fidget spinnade och pratade. Mysigt!
 
Sen på kvällen va det dags för vår första bönegrupp. Det blev kaffe ute på Josefines gräsmatta!
 
Vi va allmänt taggade och pratade mkt om annat men riktigt nice va det! Känns som att det kmr bli bra.
 
Efter "mötet" drog vi tillbaks till Elvira igen för att äta pannkakor och plättar. Provade även hennes glasögon och kände att det kanske får bli nåt sånt nu när jag ska skaffa nya...
 
Efter maten tog vi på oss tjocktröjor och drog med oss filtar och våra kakor ner till Playan.
 
Himlans fin solnedgång! Sen satt vi i bilen och bara pratade om livet, så himla gött att få lite kvalletid.
 
 
Onsdag
1. På onsdagen åkte jag in till Alingsås och tog en kaffe med farmor innan jag åkte mot Skövde.      2. På tåget satt jag bredvid en himlans cool snubbe som pluggade i Göteborg och verkligen brann för det han studerade. Han va 87 år men hade mer energi än mig (vilket kanske iofs inte är så svårt).         3. När jag kom fram till Skövde kom Jonatan dit från Örebro (halvvägs hehe) och vi åkte och köpte fika.
 
Sen hittade vi en mysig park och satte oss där och pratade och hade det sådär allmänt gött!
 
Blev lite Snapchat oxå. Så är det att hänga med mig.
 
Efter en, som vanligt, amazing dag med denna killen så åkte jag hemåt mot Alingsås och han mot Örebro. Även fast vi har haft stört många bra dagar så hamnar ändå denna på toppen!
 
 
Torsdag
På torsdagen åkte jag in till Alingsås för att möta upp tjejerna och ha en heldag på stranden.
 
Det blev sallad with a view. Helt okej. Älskar Sverige och sina fina sjöar!
 
Älskade det mindre när det va stört varmt och man inte riktigt visste hur man skulle hantera det...
 
På kvällen gick jag bort till grannarna en snabbis. Skulle va barnvakt på Nova & Collins föräldrars bröllop så då hade vi lite mer bondnings-tid. Mysiga ungar! 
 
 
Fredag
På fredagen var mamma ledig från jobbet så då åkte vi på roadtrip till Hjo. Vi åkte till Hem och hobby först. Där hittade jag en stört massa grejer till lägenheten. Kul!
 
Efter det åkte vi in till centrala Hjo där vi gick runt och bara njöt av den mysiga atmosfären innan det blev varsin gigantisk pizza.
 
Vi gick in på lite loppisar och gulliga affärer. Hittade ett helt magiskt sminkbord!! 
 
Tog även en sväng på Njuta, ofc! Åh så mysigt!
 
Vi strosade omkring vid vattnet och bara hade det gött.
 
Blev såklart även en fika innan vi drog oss hemåt.
 
Stannade på en till loppis men där lyckades vi faktiskt komma hem utan nåt! Det blev ju dock även ett stopp på Jysk där jag passade på att köpa matta, handdukar, skoställ & torkställ. Inte direkt roliga grejer men sånt man apparantly behöver ha...
 
Mina fynd från Hem(ska) Hobby. Fina muggar, duk, fin fakeblomma och en rolig bok.
 
Blev även lite sminkgrejer och köksgrejer. Fick med mig ett kort till lilla farmor med.
 
Hittade som sagt väldigt mkt grejer så det känns kul! Tekanna, korg, pajform, disktrasor (yay!) och sopborste.
 
1. RIP.              2. Pratade en sväng med Amandisen. Ibland (oftast) suger det ju verkligen att hon är så långt borta.             3. "Städade" (= Snapade hur kaos det är) mitt rum.
 
 
Lördag
Startade lördagen med att möta upp Elvira och Josefine för att käka frukost på Ekstedts. Mysigt!
 
1. Accurate.          2. Efter vi ätit frukost kom Jonatan till Alingsås! Så då gick vi allihop en sväng på alléloppisen.           3. Sen satte vi oss på Café Storken som jag typ alltid glömmer att det finns. Så det va väldigt mysigt att sitta där nu när vädret va så amazing.
 
Vid lunch åkte vi hem för att äta med familjen. Meeting the parents och allt det där. Gick himlans bra! På kvällen gjorde vi varma mackor och hade det gött.
 
Innan Jonatan åkte till Gbg där han skulle sova så åkte vi ner till Mjörn och såg finaste solnedgången!
 
 
Söndag
På söndagen blev det en chill morgon innan jag och mamma åkte in till Gbg där hon släppte av mig innan hon åkte vidare till Rörö. Jag gick till Nordstan där jag mötte upp Jonatan och vi gick och sa hej till kusin Oscar inne på Volt! Sen gick vi bort mot Jonatans systers jobb och tog en kaffe med henne. Väldigt kul!
 
Efter det köpte vi sallad och satte oss vid vattnet och hade det gött (japp, som vanligt).
 
Tog en sväng inne på Palmhuset innan vi gick bort till....
 
...Konstmuseet! Gick och kollade på Hasselblads-grejerna och fick se en bild på min tatuering (Half Dome) som Ansel Adams tagit. Sjukt och roligt på så många olika sätt. Tänk att jag hade Ansels kollegaish som lärare i college. Stört!
 
Efter vi gått runt vid fotografierna osv åkte vi upp till målningarna. Hade lite svårt att va seriösa där uppe men åh va fina vissa målningar va och vilken härlig feeling det va där inne!
 
Innan vi lämnade centrala Gbg gick vi och käkade på Butcher's Market och tog sen en spårvagn ut till Blommans lägenhet (där Jonatan sovit). Gjorde en av de äckligaste grejerna jag gjort, spottade och skakade hand men shit va vår vänskap kom till the next level efter det asså. Hett tips!