Riktiga slutet på söndagen 15 januari
1. Mamma Damaris gjorde glass-tårta som vi hade dagen efter.               2. Josh va inne och snokade i "mitt" rum haha                   3. FaceTimeade med farmor!
 
 
Måndag 16 januari : Hike * 2 + Mermaid cave
I måndags så blev jag hämtad av Damaris kompis Irene för en hike! Vi åkte ca 15 min bort till Ka'ena Point där vi skulle börja hiken.
 
Sjukt härligt random-gäng haha. Det är Irene som tar "groupin".
 
Första stoppet va en grotta som vi även va vid förra gången jag va på Hawaii men dom andra hade inte varit där så vi gick in och kollade lite.
 
Sen började hiken uppåt mot dom andra grottorna! Det var mer bergsklättring än en hike haha. Man fick försöka hålla sig i växter och allt möjligt för att inte trilla bakåt och ner ett antal för många meter... Men efter bara typ 20 mins klättring kom vi upp till grottorna. Typ cool utsikt!
 
1. Lite kul att inte va riktigt lika högt uppe som på den andra hiken, lite annan view här.           2. Japp, man gick rätt så nära kanten kan man säga.          3. Här tog det stopp. Stenen där uppe va större än mig så vi kände inte att det va värt att försöka klättra upp där... 
 
Så vi vände tillbaks och fotade lite mer innan det bar av neråt.
 
1. Ärligt, älskart!!            2. Haha Tim hade fått en himla massa typ militär-medaljer men han borde fått en för photo bombningarna oxå            3. Japp, såhär försökte vi ta oss ner.
 
Efter vi kommit tillbaks från den relativt korta hiken, va nog bara iväg ca en timma, så bestämde vi (mest dom) att vi skulle göra en till hike. Vi åkte tillbaka hemåt för att göra samma hike jag gjort nåra dagar tidigare, funderade på att skippa den eftersom jag gjort den så himla recent men jag hängde med eftersom annars skulle jag nog bara ligga i soffan och käka godis haha. Och well, utsikten på denna hiken är verkligen amaze!
 
Men nu hade det ju hunnit bli rätt varmt så solen dödade ens andning, usch asså. Men men! Vi kom upp efter ca en halvtimma och där fotade vi massor och gick till de olika etapperna.
 
Som sagt, photo shoot.
 
1-2. Och ännu mer bilder haha.           3. Irene va så himla rolig för när vi satt i bilen hade hon alltid tröjan på sig för att inte få mer färg på armarna. Lite olika goals hon och jag. 
 
Efter våra två hiker så åkte vi äntligen till the mermaid cave!!! Damaris har pratat om den men det blev aldrig av förra gången och asså WOW!
 
Det va verkligen en Mermaid Cave!! Det kändes inte som att det va på riktigt.
 
Sjukt cool och fin grej! Love it! Ska absolut tillbaks dit!
 
När jag kom hem så skulle vi göra lemonade på den här konstiga frukten som egentligen inte är typisk för Hawaii men Damaris är från Nicaragua så hon ger mig lite allt möjligt annat coolt att testa haha! Men det fanns iaf inte tillräckligt med "tamarindos", barnen älskar dom såååå kan va därför haha. Det fick bli lite vanlig lemonade ist, helt okej det med.
 
Sen på kvällen kom Keisha över på middag. Kul att ses igen!! Och till efterrätt hade vi den amazing glasstårtan.
 
Innan läggdags så beställde jag lite ringar och jag provade även några hon redan hade. Älskar ju min våg-ring så har planerat länge vilken typ av ringar jag ville beställa/köpa denna gången haha.
 
 
Tisdag 17 januari : Ko Olina & dop
Igår så fick jag skjuts till bussen för att sen åka vidare till det underbara Ko Olina! Va där förra gången och jaa, det va helt amazing.
 
Va lite nervös över att i princip ha en hel dag själv haha, men oj så skönt! Gick till en av de lugnare lagunerna (finns 4 som kartan visar). 
 
Badade och solade om vart annat. Lyssnade på musik, fotade, läste och bara hade det allmänt fantastiskt!
 
Vid lunch gick jag till en liten market som va på andra sidan vägen, bort ifrån de dyraste hotellen som ligger precis vid lagunerna. Där hittade jag musubis! Mmmmmm <3 Köpte även en till vatten och favvo-godiset.
 
När jag kom tillbaks pratade jag lite med Amanda, vi har börjat planera lite grejer nu eftersom hon är här NÄSTA VECKA! Sen satt jag och läste och käkade godis.
 
Lite innan fem gick jag och fixade i ordning mig lite eftersom jag skulle på dop i lagun fyra.
 
Det va dop för Mason & Sophia!! Dom äldsta barnen i famlijen Bubash, på Ford Island. massa folk kom dit för att fira.
 
Iiiih! Så coolt!
 
1. Helt okej ställe för dop.          2. Damaris och jag.          3. Detta älskar man ju asså.
 
Åh min älskade lilla Gabi.
 
När jag kom hem så märkte jag att jag visst inte smort in mig ordentligt. En dålig sak med att va själv, ryggen och baksida låren har en tendens att bli brända haha. Aja, inte alls lika illa som förra gången så I'll survive.
 
Till middag gjorde vi pupusas. Som sagt, får testa massa nytt. Väldigt kul! Och gott!!