Så eftersom jag redan hade typ gjort iordning detta inlägget lägger jag upp det som jag brukar. Men jag kommer göra en sammanfattning av typ månaderna jag har skippat att blogga nu... Ugh. Men ja, eftersom jag nu är ute och reser igen känns det kul att vara duktig-ish på att lägga upp bilder och sånt här som jag kan titta tillbaks på sen! :)

Men here we go först, v.28 haha wow, längesen.
 
Måndag
Jobb hos Linda där pappa kom på besök med fika!
 
 
Tisdag
 Häng med Amandisen (som jag saknar såååå nu...)
 
Onsdag
 På onsdagen jobbade jag som vanligt och på kvällen kom Lindas bror Jonas och hämtade oss så åkte vi till Lindas mamma för grillkväll. Mysigt!
 
Torsdag
Jag slutade jobbet (hos Linda) på morgonen och då gick jag till farmor och vi åkte hem och hämtade mina grejer innan vi sen åkte iväg på vår road trip!
 
Första stoppen va Ullared! Vi shoppade en del, men inte överdrivet mkt. Visar mina fynd lite längre ner. 
 
Sen åkte vi vidare ner till Lund där farmor visade vart hon växt upp. Vi parkerade precis vid huset och såg då att det var nån ute i trägården. Vi gick fram och sa hej och berättade vilka vi va, då frågade dom om vi ville komma in och kolla hur det såg ut i huset nu. ÅH!
 
Så det gjorde vi ofc!! Så himla festligt (?) att det va likadana dörrar som farmor har hemma hos sig nu haha. Farmor berättade hur det sett ut när hon bott där och åh asså, lyckan när hon gick in i "sitt" rum :)
 
Nästa stopp va hos pappas faster Inger. Väldigt mysigt och kul att ses.
 
Sen åkte vi vidare till Sören och Mariannes lägenhet som skulle bli vårt hem för natten. 
 
Sååå, mina Ullared-fynd nu dåååå!    1. Bestick.      2. En fin kristall tillbringare grej (fake obviously eftersom den kostade typ 12kr haha)       3. Hårspray, ansiktstvättgrej och typiska sugrör.         4. Ögonbrynspennor, nagelfil, bronzer och ett "gel stick" som man kan ha efter myggbett etc.
 
1. En Olof-bok till Jenniiiiie!       2. Chokers     3. En awesome shampoo-flaska haha!
 
 
Fredag
På fredagen fortsatte vi vår resa. (Inte vår bil desverre, men men). Nu va nästa stopp Skanör-Falsterbo.
 
Så fint och typiskt svenskt!
 
Vi hade en mysig (och blåsig) fika vid stranden.
 
Sen tog vi oss till Sveriges sydligaste udde, coolt. Vi hittade även Pippi Långstrumps sockerdricksträd.
 
Åh så bra väder vi hade! Och vi hittade en liten butik med massa mysiga grejer. Det fick bli en liten present till farmor oxå ;)
 
Vi fortsatte att åka och hittade ett Spettkaksbageri som verkligen va legit. Tanten som jobbade där hade hållt på så himla länge och kunde verkligen sin grej.
 
Nästa stopp va ett annat av farmors gamla hus, och sen vidare till en fin kyrka där farmors släktingar låg begravda. 
 
Efter det åkte vi till Ale stenar och blåste nästan bort haha. Cool grej, även fast vädret inte direkt va amazing. Men det va faktiskt riktigt coolt ändå. Vi hade sjuk tur innan vi skulle åka sen för korv-gubben skulle precis stänga men va snäll och lät oss handla lite mat först. "80 spänn"
 
Innan vi åkte tillbaks mot Lund stannade vi en snabbis vid Glimmingehus. Där gick vi bara runt en liten stund innan vi kände att det va dags att dra oss hemåt.
 
 
Lördag
Sista dagen åkte vi in till stan och gick runt på dom galet mysiga gatorna av Lund. 
 
Vädret va precis lagom och jaa, det va riktigt nice.
 
Kolla själva liksom!!
 
Vi gick domkyrkan och såg (och kramade!) jätten och fick även se när klockan slog nånting och gjorde sin lilla truddilutt.
 
Sen blev det en fika och lite med promenad...
 
...och shopping innan vi åkte hemåt i pissdåligt väder. Men vi hade verkligen klarat oss galet bra! Två favoriter från farmors mobil, haha typ blåsigt och liiite glad kines med sin spettkaka.
 
 
 
Söndag: MÖHIPPA
Sen va det ju då dags för min fina vän Jennies möhippa!! Dagen började med att vi tidigt åkte ett stort gäng till vårt offer och gav henne sin outfit.
 
Sen bar det av till kyrkan för att käka Frozen-frukost innan hennes mission började. 
 
Det blev väldigt lyckade mission, speciellt för oss som fick titta på och kasta ägg och vattenballonger!
 
Efter lunch va det dags för Paintball!! Mångas första gång men oj så roligt.
 
Woooho! Bästa gänget ändå!! Jennie fick inte nådiga märken asså....
 
På kvällen va det dags för en mysig middag med fotbollstema.
 
Galet bra dag och helg och vecka!