Torsdag
Nu äntligen hade jag Lexi i MIN hemstad <3 Åh vad jag längtat asså! Hon blev välkomnad med blommor och kort på svenska som hon ändå förstod det mesta av. Efter en liten stund beställde vi pizza så att hon skulle få käka god svensk pizza.
 
Hon älskade verkligen banan-pizza. Inte. Haha tvingade henne ofc att smaka på favvo-pizzan men oj va hon tyckte det va gross.
 
Efter vi käkat smsade vi lite med mormor och fredagen då vi skulle träffas. Bästa mormorn med bästa engelskan haha.           På kvällen åkte vi ner till vattnet för att kolla lite solnedgång.
 
Och bara gå runt där och ha det gött.
 
Asså love this weirdo!
 
När vi kom tillbaks hem försökte vi hålla oss vakna men båda va helt slut vid nio så vid typ tio gav vi upp. Väldigt skönt att få en tidig kväll.
 
 
Fredag
På fredagen hade vi en fullspäckad dag med Alingsås på schemat. Vi åkte in till Nolhaga slott och bara gick runt där i den mysiga miljön.
 
Blev ju lite bilder där ofc.
 
Sen åkte vi in till stan där vi mötte upp Rebecka för en fika på Nygrens.
 
Väldigt mysigt och perfekt väder! Efter det tog vi en sväng på stan så Lexi fick köpa te till sin kompis Marie som hon oxå skulle hälsa på på denna resan.
 
Vi tog en sväng inne på TGR oxå och testade fula glasögon och hittade...intressanta ballonger.
 
Efter det blev det lunch hos lilla farmor. Hemmagjorda köttbullar <33
 
Sen blev det lite mer shopping...
 
Innan vi satte oss på trappan och käkade glass med farmor. Älskar min stad!
 
Näst sista stoppet blev mormor & morfar där vi fick macka och jordgubbar med glass. Mmmmm! Mysigt och härligt chill.
 
1. Haha asså mormor är kul hon          2-3. Efter vi vart där gick vi bort till kusinerna för att hälsa på dom en snabbis med. Fick mysa lite med gulligaste Alvin.
 
Han visade Lexi hur man fidgetspinnar. Gullis!
 
 
Lördag
På lördagen va det ju Lexis födelsedag så vid midnatt sjöng jag för henne (vilket hon ofc blev galet glad över...hehe). Vi passade även på att boka Liseberg för lördagen.
 
Sen på den riktiga morgonen kom mamma, pappa & Ludvig in och sjöng och gav paket så som vi alltid gör på våra födelsedagar. 
 
Så kul att vi fick fira henne hos oss! Hon fick massa Alingsås-fikagrejer. Sen blev det pannkaks-frukost innan vi skulle åka mot Göteborg.
 
FaceTimeade lite med Gustav oxå så han fick va med när vi berättade att vår present till henne är en tripp till Versailles. Kaos när vi gjorde oss i ordning men till slut satt vi i bilen på väg mot en heldag i Gbg.
 
Började "resan" med ett stopp på herrgården i Ingared där mamma växte upp. Sen åkte vi in till stan där jag hittade skor till kusin Antons bröllop!
 
Efter det gick vi runt lite på stan och bara hade det gött i solen.
 
Shoppade lite mer och tittade på lite mer grejer innan det va dags för lunch.
 
Då mötte vi upp päronen på Jensens för deras goa mat.
 
Eftersom Lexi fyllde år fick vi även en svensk flagga och den sjukt goda kladdkakegrejen till efterrätt. Inte för att man egentligen orkar äta nåt efter all den maten, men ändå.
 
Sen tog vi Lisebergslinjen bort till....Liseberg!
 
Hon tyckte la inte direkt att själva åkturen va amazing eftersom hon kommer från staden med cable cars haha. Men ett smidigt sätt att ta sig dit ändå.
 
Vi hämtade våra åkband och startade sedan våra fem intensiva Liserbergs-timmar.
 
Älskar verkligen hela sagogrejen och alla fina hus där! Åkte ju såklart Sagoslottet eftersom det ska stängas snart oxå? :(
 
Saknar när man fick stämplar på handen som sen lyste upp i UV-ljuset... Tänk va bra det va när man va liten.
 
Andra riden va Kållerado. Jag skrattade åt att Lexi fick en stråle typ på sig och då några sekunder senare fick jag ju såklart en stråle rätt i huvudet.
 
Lexi köpte churros och vi gick runt och njöt av vädret och livet.
 
Kolla ba!! Så mysigt!
 
Sen satte vi oss vid Helix och hoppades att dom skulle öppna den igen men så blev det inte. Så då gick vi till Flumride som Lexi va sjukt taggad på! Hahah
 
Meeeen blev ju såklart jag som blev blötast ändå eftersom den där lilla skiten skulle sitta och gömma sig bakom mig. Men hennes jeans blev iaf blöta så det kändes okej ;)
 
Längsta kön vi stod i va Balder. Typ en timmas väntade. Usch asså. Men vi köpte godis och övade på spinnandet.
 
Blev ändå riktigt bra! haha
 
När vi började känna oss nöjda gick vi och kollade lite i affärerna.
 
Men sen ville Lexi åka en till värsting och eftersom jag är sämst på det som inte är rollercoasters så fick det bli Uppsvinget som egentligen är långt ifrån en värsting men för mig är hemsk haha. Gallskrev hela vägen och höll i mig så hårt jag kunde medan Lexi tittade på mig och skrattade hela åkturen. Tur att man är en så bra vän ändå :))
 
<3333
 
Tog ju såklart även en tur inne i Spegelhallen.
 
Och sen avslutade vi med att åka Kaffekopparna!
 
Och hela dagen avslutades med mackor på Condecco...
 
....innan sjukt trötta tjejer började dra sig hemåt VB.
 
 
Söndag
På söndagen (och Lexis sista dag hos mig) åkte jag och min svensk-klädda kompis till Pingst för att gå på gudstjänst. Där blev det kyrkfika och svenska sånger som Lexi ändå förvånandsvärt bra kunde sjunga med i.
 
Där fick hon ju såklart även träffa massa folk!
 
Efter mötet åkte vi hem och käkade favvomaten = currykyckling med banan & jordnötter och paaasta. Mmm. Sen blev det lite Say yes to dress och fika. Like the good old days.
 
1. :(          2. Meeh så fina!!            3. På eftermiddagen åkte vi och föräldrarna till Nääs för att gå på guidad visning.
 
Vädret sög. Verkligen SÖG. 
 
Och Lexi kände att hon inte älskade Sverige fullt så mkt haha.
 
Hoch och mamma kände samma medan jag och pappa kände oss coola i våra matchande jackor och skor.
 
Den guidade turen va intressant!
 
Och det är ju alltid kul att få känna sig som en prinsessa för en dag.
 
Mysigt med rundturen och att få hänga med både Lexi och föräldrarna även fast vädret sög.
 
När vi kom hem åkte jag och Lexi typ direkt iväg för att köpa ingredienser till matlagningen (och hämta Elvira!). Hon ville göra tacos till oss.
 
Blev sjukt gott! Hon vet verkligen vad hon gör asså.
 
Efter maten tog vi det chill med filmen Moana och häng i soffan.
 
Sen låg vi och pratade och fnissade hur länge som helst eftersom det va sista kvällen. Åh vill ha dig här forever my friend <3
 
 
Måndag
På måndagen åkte vi till Landvetter vid 10 för att Lexi skulle åka vidare på sin Europaresa.
 
 Bajsigt att säga hejdå men vi ses ju snart i Paris!!! Yaaay!