Vecka tolv : Jobb

Publicerat i: Allmänt
Måndag
"Första vårdagen" såg ju mysig ut verkligen...
 
1. Dagen spenderades på jobbet med dom minsta barnen. Lite småkaos men även så himla mysigt att få sitta med nyvakna ettåringar.           2-3. När jag kom hem blev det favvo-mackorna med Big Bang.
 
 
Tisdag
1. Hur det är att va svensk. Hahahah asså ja.             2-3. Åh dom här muggarna är verkligen SÅ snygga! Dom står på önskelistan.
 
1-2. Tittade på filmen "Det regnar köttbullar 2" eftersom jag va hemma och va sjuk igen. UGH. Aja, den filmen är verkligen så himla rolig med alla sina puns och konstiga namn.         3. Sen blev det ju lite Parneviks oxå.
 
 
Onsdag
Onsdagen så va det jobb igen. Påskpyssel!! Wooho!
 
Tänk va fina tatueringar det finns!
 
1. Försökte hjälpa mamma med email-strul... Men efter mkt googlande så lyckades vi ändå inte haha. Suck.           2-3. Så då tog jag selfies när jag tittade på tvserier ist? Lol
 
1. Mamma asså. NEJ. Så gör man inte. Speciellt inte när det bara är för att reta sin dotter med OCD.            2-3. Fina snapade från CSM där dom hade svensk mat och "lektioner" med svensk info. Kul!
 
 
Torsdag
Torsdagen så va det jobb med dom äldre barnen igen så då blev det lite pyssel men mesta delen av dagen var jag rastvakt = ute och leka med barnen.
 
1. När jag kom hem såg jag att mamma förstört det ännu mer...... wow.               2. Hade värsta mensvärken så jag la mig i sängen med mammas vetenalle och typ grät :)              3. Men sen kom pappa med bubble wrap med megabubblor! RÄDDAREN haha
 
1-2. Säsong 4!!! Snart så!            3. Snart 23 år och har en nalle på magen haha.
 
Tittade även på Frozen. Det är verkligen en riktigt snygg film (och verklighetstrogen haha).
 
Och rolig ofc.
 
 
Fredag
På fredagen var jag tillbaks med dom små barnen. Där kan man hitta djur i blommorna...?
 
När jag va hemma sen så blev det favvo-godiset Polly & Djungelvrål med rolig film. Älskar alla puns här med. (Gnomeo & Julia heter filmen. Montague & Capulet "To be or not to be" i Verona. Kuuuul och snyggt)
 
Och asså ba kolla!! Åh love it hahah
 
1. Tittade även på "A lot like love". Den är verkligen mysig.          2-3. Snapchat fortsätter leverera filter.
 
 
Lördag
På lördagen så va jag SÅ glad att jag äntligen hade en ledig dag där jag mådde bra. Åkte in till Gbg och mötte upp Louise. Vi köpte kaffe och muffins och satte oss i solen.
 
Sen gick vi på stan och hade det mys!
 
1. Kolla. Mamma är kändis!            2-3. När vi skulle käka lunch/middag så hörde Josefine av sig och sa att hon va i Gbg så hon joinade oss på Hard Rock. Helt galet god mat och company.
 
Sen åkte jag med Josefine hem och käkade gött och började kolla på Beyoncés film men det blev Katy Perrys ist. Väldigt bra!
 
1. Köpen från dagen. NÖJD.           2. Tittade på film med SF. Suck....                 3. Oj oj, så här sent hade jag inte vaken på länge. Inte frivilligt iaf haha. Skönt att få va frisk och njuta av livet lite!
 
 
Söndag
Söndagen va ju helt amazing asså. VÄDRET<3333    Blev avocado-mackor och kaffe ute på altanen där det va sjukt blå himmel.
 
Mamma hade med sig tussilago från sin promenad. VÅR! 
 
Sen gjorde jag mig i ordning för att åka in till Alingsås och träffa Rebecka. Körde på nya t-shirten och chokern jag sa att jag aldrig skulle använda :))
 
Träffade Rebecka på Maxi där vi köpte sallad som vi tog med oss till Hästabadet där vi satte oss och njöt.
 
När vi ätit upp satte vi oss ute på bryggan och försökte ta en bra bild....
 
Ehm ja... Vi såg antingen ut som ett lyckligt par eller bara helt störda.
 
Men ca 300 bilder senare så hade vi lyckats få nåra bra. YAY!
 
Men asså kolla. Så himla nice.
 
När jag kom hem snapade jag lite med mamma. Fin i filter haha.
 
Som sagt....
 
På kvällen tittade jag på den helt amazing "Arrival". SE DEN! Jag är inte så stort fan av sci-fi men iiiih, very good.