Måndag
I måndags va jag på jobbet där vi spelade spel och hade en vanlig jobbdag.
 
På eftermiddagen läste vi en bok om en kille som blev mobbad. Faktiskt lite jobbigt att läsa för man kände igen sig i en hel del men det va ändå långt ifrån min sitatution så det va skönt! Och väldigt, väldigt bra att det finns böcker om det så barnen vet att det händer ofta och att det är okej att prata om det!
 
Sen på eftermiddagen åkte jag och mamma in till Alingsås för att skriva på kontraktet till MIN lägenhet!!! Wiiiho! Jag ska flytta hemifrån!!! Så himla galet
Efter vi skrivit på osv åkte vi och köpte en tårta som vi tog med till mormor och morfar. Vi pratade lägenhet och även om deras resa. Mysigt som vanligt!
 
1. När jag kom hem beställde jag en skärbräda jag velat ha hur länge som helst men känt kostat för mkt haha. Men nu fick det bli min inflyttningspresent till mig själv!            2-3. Tittade igenom bilderna från Connect oxå och ehm ja. Stolt över denna bilden....
 
 
Tisdag
På tisdagen var det oxå vanlig jobbdag med utflykt till skogen och massa spelande.
 
Efter jobbet åkte jag in till Alingsås för att luncha/fika med Josefine. Sen gick jag till mina nya lägenhet (som jag som sagt får i augusti) och mätte lite. Åse, som bor där nu, hjälpte till haha. Hon kommer bo kvar i huset och det känns verkligen riktigt gött!
 
 
Onsdag
Onsdag = jobb. Klippte till medaljer som vi ska ha på ett lopp barnen ska springa. Blötade även ner mina Converse.... Och fick en ny "glass".
 
När jag kom hem blev lite Pinterest (huuuur snygga är dom här!?!?! Skulle kunna ha alla tre!!!) och Facebook hehe och TBBT såklart.
 
På kvällen gjorde jag i ordning en burk som såg ut som ett kassetband. Ni som sett tvserien "13 reasons why" förstår mer hehe. Men iaf, jag la i positiva saker i den ist och gav den till Rebecka. Förklaring = Tretton anledningar till att ...... du är min bästa vän <3
 
 
Torsdag
Yay värmen kom tillbaks! Hade förskolans dag med loppet och glass. Mmmm
 
Men ärlig marry me plz
 
Efter jobbet kom Rebecka och käkade middag med oss.
 
Sen åkte (hehe) vi ner till Mjörn för att fika lite.
 
Satte oss på standard-stenen och hon fick kassettbandet (hehe romantiskt I know).
 
Här satt vi och hade det bra gött!
 
Hade ju såklart lite photo shoot oxå.
 
Lite bra blev det ändå så det finns stor chans att ni kmr se detta på Instagram snart hah!
 
Efter vi fikat åkte vi till Edsås för att köpa/hämta stolar. Va inte helt säker på om jag ville ha dom men för 200kr för  6 stycken så kände jag att jag ändå kan köpa dom och ist ha dom som reserv. Känns bra!
 
Sen hade även min älskade skärbräda kommit!!!! Det bästa är att det är två olika sidor på den så man kan ändra efter sitt mood haha. Så kmr ni när den är svart får ni vara varsamma...
 
1. Fick även lite flyttlådor av farmor så nu kan jag börja ställa ut mina IKEA-kassar i lådor i förrådet istället.         2-3. Haha älskar Ryan och Blake!
 
 
Fredag
I fredags va det jobb (som alla andra dagar nu för tiden..) där ritade vi och jag fick låna ett par coola brillor!
 
Kaffe is a must. Fick även en fin frisyr av två tjejer. En kunde fläta och den andra kunde inte hahah. När jag kom hem hoppade jag in i duschen för vi skulle ut och äta på kvällen!
 
Men DRÖÖÖÖM! Ge mig plz
 
För på kvällen så skulle vi fira vår kära farmor! Vi åkte in till Two Lads och käkade.
 
Eller ja, vi väntade i nästan 1,5hrs innan vi fick vår mat. Suck. Aja vi hade det trevligt iaf!
 
Passade på att ge lite presenter medan vi väntade.
 
När maten väl kom va vi typ döende så det va riktigt gott! Farmor fick mat som va stötte än henne.
 
1-2. Snap ofc               3. Hahahahaha bästa jag sett.
 
 
Lördag
Inspo
 
1. Joel Halldorf skrev om SKAM & oss kristna. Väldigt intressant!        2-3. Sol <3
 
Tog en paus från både sol och pollen och packade. Nu står två typ fylla flyttkartonger med köksgrejer ute i förrådet. Så skönt!
 
Gjorde mig i ordning för att åka in på Öppet hus-firande hos farmor.
 
Massa mat och gammalt folk haha. Men ändå mysigt!
 
Mycket folk som sagt!
 
Mormor kom oxå dit och hon hatar att va med på bild då jag provade att kittla henne.... Det funkade!!
 
Flera gånger t.o.m!!!!
 
Efter firandet åkte jag hem och tittade på La La Land. Så himla bra och jobbig film!
 
Så sjulkt att se John Legend i en film oxå. Men ja, SE DEN!
 
 
Söndag
Suck, vrf ska det va så himla dyrt....
 
Satt ute i solen på dagen på söndagen och ehm ja. Brände mig lite...
 
Sen på eftermiddagen kom mormor och hämtade mig så åkte vi in till Göteborg för att gå på Lakritsprovning!!
 

Det va både kul och intressant (och gott!). Fick reda på olika sätt att äta lakrits och vad det använts till mer. Fick även då såklart prova ca 15 olika lakritssorter.
 
Efter provningen åkte mormor hem och jag gick till Eva's Paley för att fika med Rebecka & Lauren. Mysigt och asså älskar Göteborg! 
 
 Efter vi fikat gick vi till Brewhouse där vi gick på möte med Connect. Lauren brukar gå dit så vi tänkte att vi ger det en till chans men neeej, jag är bara obeväm och kan knappt fokusera så det är inte min grej eller mitt ställe. Men dom är himlans trevliga och så skönt att det finns för dom som vill/behöver ha det så. Det va iaf väldigt kul att hänga med Rebecka och Lauren. Hon är här som au pair från Minnesota! Väldigt kul att få prata engelska igen :) :) :)