Sååååå nu äntligen ska jag försöka lägga upp lite här för att inte tappa det helt. Mitt liv är långt ifrån lugnare eftersom jag nu oxå har börjat plugga! Men jag har sett att det är hela ÅTTA månader som inte finns med här nu... Lika länge som jag och Jonatan vart tsm nu hehe. För att ta ikapp kmr det la bara bli lite kortare månadsinlägg, blir tillräckligt mkt att göra med dom ändå. Kommer la inte bli supermkt texter heller eftersom jag inte kommer ihåg allt och så. Men kul att ha nåt iaf! :)
 
 
Här kommer nu då det första inlägget från Paris (vecka 30). Detta kmr va det med flest bilder eftersom jag inte har jättemkt bilder kvar på mobilen från dom andra dagarna där, men det kmr bli bra med bilder ändå! Blir inte så mycket text heller men känns tråkigt att ta bort bilder nu när jag ändå förberett dom.
 
 
Måndag : Dag 1
Farmor va snäll och skjutsade mig till flyget. 
 
Flög först från Lanvetter till Arlanda och satt där ett tag innan nästa flyg. Passa på att prata med Jonatan och boka tåg upp till honom. 
 
Som sagt, blev lite prat... Flög från Arlanda till CDG. 
 
Där på flygplatsen mötte jag upp Lexi och hennes kompis Marie som är från Vienna. Hon va och hälsade på när vi bodde i California så det va kul att få träffas igen!
 
Vi åkte in till vårt airbnb där Lexis Gustav (tyvärr ex nu) och hans kompis Jonathan redan va. 
 
Så cool dörr och trappor! Meeeen det va skönt att ha killarna där så vi hjälp att bära våra väskor när vi hade andra väskor oxå. 
 
Men shit vilken utsikt vi hade!!
 
Första kvällen blev det middag ganska nära vårt boende. Gott och kul att börja vår trip redan då! 
 
 
Tisdag : Dag 2
Ärligt! Vilken view!!
 
Och well, Paris i allmänhet. Love it!
 
Vi tog oss bort till Notre Dame för att äta lyxig frukost. Mmmm
 
Sen gick vi ända till Notre Dame men det va sjukt lång kö så vi skippade att gå upp eller in.
 
Vi gick runt väldigt mycket så vi fick se allt möjdligt som vi inte visste va det va. Men den byggnaden nere till vänster har jag för mig att vi pratade om att den va med i någon film? 
 
Hittade en chokladbutik som Jonatan pratat om att han vart i så där fick det bli ett besök! Hittade även ställen jag och mamma hamnat på förra gången vi va där.
 
Paris är intressant asså. Blandningen på alla ställen...
 
Vi bestämde oss för att gå (!) till Sacré Coeur eftersom det skulle va en okej promenad, det ångrade vi. 
 
Vi stannade iaf på vägen för att köpa med oss prisbelönta baguetter!
 
Att se dessa trappor efter vi redan gått längre än vi orkar va inte superkul men SÅ värt.
 
Att sitta på trappan nedanför Sacré Coeur och käka amazing baguetter är nåt jag rekommenderar!
 
Kön va inte så lång till kyrkan så vi tog en sväng därinne.
 
Fick även lyssna på grymma gatmusikanter utanför! Och vädret blev bättre!
 
Vi gick runt lite i Montmartre och kollade målningar. Jag köpte faktiskt även två små tavlor istället för att köpa nån värdelös souvenir. Blev (och är fortfarande) väldigt nöjd över mitt val!
 
Vi hittade en affär som hette Marie.
 
Sen gick vi runt lite mer i det området.
 
Och jag fick se mitt älskade Moulin Rouge igen!
 
Alla dessa byggnader som poppar upp överallt!
 
Vi gick in på La fayette och försökte att inte röra nåt...
 
Vi gick upp på deras tak och fick se Eiffeltornet ordentligt för första gången!! 
 
Sen somnade Lexi där uppe och eftersom alla hade ont i sina fötter så stannade vi där en stund. Converse och flats är ju inte direkt superbra walking shoes...
 
Sen tog vi oss hem för att få en paus. Köpte med oss choklad-croissanter från en mataffär med. Här är tavlorna jag köpte. Mysiga!
 
Efter vi vilat en stund (och vädret blivit ännu bättre) gjorde vi oss i ordning för att gå ut igen.
 
Men först måste man ju fota lite!
 
Sen tog vi alla trappsteg ner för att hitta en restaurang att äta på.
 
Hittade en som hade väldans god mat och va mysig. Asså vi hade verkligen roligt även fast vi va ett så random gäng!
 
Efter maten gick vi på promenad vid Seine. 
 
Lexi ville såååå gärna gå till tivolit så hon och Gustav gick dit medan Marie, Jonathan och jag gick runt ute vid Louvren. 
 
SÅ FINT på kvällen!!
 
Gick även förbi stället dit dom flyttat hänglåsbron och då oxå in på gatan där slutscenen i Me Before You är!!
 
Så där har nu två Emilia stått. Emilia Forsberg och Emilia Clarke. Frågan är vilken som är mest imponerande.
 
Avslutade kvällen med att vänta på Lexi och Gustav som hade nyckeln till lägenheten så då blev det lite snapchat.
 
Sen skickade vi även bilder till varandra i slutet på varje dag. Verkligen kul att ha!